Utväxlingstabell att ladda ner.

Hittade en variant av utväxlingstabell som jag själv använder mig av och som jag justerat lite så att det passar oss.... (Lite Xray kanske...) Den har ett stort område så att både 48 och 64 pitch drev fungerar och alla kan använda den till alla bilar.

Håll till godo. Fyll i dina uppgifter i de gula fälten.

Bilaga: 
Bild för Tudor_47
Bild för Tudor_47Bild för Tudor_47
Nedkopplad
Senast sedd: 4 månader 3 veckor sedan
Medlem: 2014-07-22
Det var en jättetabell!

Det var en jättetabell!

tack!

Menar du med de värden som är grönmarkerade att de utväxlingarna är OK?  var flera gröna som var mindre än de 5.67 som är taket..

Bild för Stepet
Bild för StepetBild för Stepet
Nedkopplad
Senast sedd: 2 timmar 53 minuter sedan
Medlem: 2014-01-05
Nej

Nej, det är fortfarande bara värden som är högre eller lika som t.ex. 5,67 som är ok. Tabellen visar bara ett spann med +/- på valt värde beroende på vad du har knappat in. Det är inte färgen som är avgörande utan det faktiska värdet i praktiken.

Bild för Tudor_47
Bild för Tudor_47Bild för Tudor_47
Nedkopplad
Senast sedd: 4 månader 3 veckor sedan
Medlem: 2014-07-22
Nyfiken,

Nyfiken,

 

5,67  vart kom den siffran ifrån?

går ju inte träffa den utväxlingen, i praktiken blir det ju 5,7 som man kan få till??
5,65 går att få till...  (kollade in arket i denna blogg)

Bild för Stepet
Bild för StepetBild för Stepet
Nedkopplad
Senast sedd: 2 timmar 53 minuter sedan
Medlem: 2014-01-05
5,67

Siffran är i grunden tagen utifrån tester som vi gjort. Nu har olika bilmärken olika interna utvälingar som gör det hela mer kompliserat. T.ex. så har Xray T2 1,7 internt vilket kan ge exakt 5,67 medan andra märken/modeller ger andra resultat. Testerna vi gjorde resulterade i ett värde kring 5,6-5,7 och efter en förhandling mellan ett par märkesrepresentanter kom vi fram till denna "ologiska" siffra.

Att vi kör 5,7 istället för optimala 5,67 har endast marginell betydelse. Jag har en känsla av att Linus skulle köra om mig ändå om jag av någon anledning skulle vara före honom...

Logga in eller skaffa ett konto för att kommentera
To prevent automated spam submissions leave this field empty.