HUpp,
tänkte höra med er,
skulle det vara OK att köra med protoforms camaro inomhus?
http://www.t2shop.de/epages/61746328.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/6174632...
den ser ju lite ballare ut....
HUpp,
tänkte höra med er,
skulle det vara OK att köra med protoforms camaro inomhus?
http://www.t2shop.de/epages/61746328.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/6174632...
den ser ju lite ballare ut....
otroligt manlig kaross tycker jag verkligen borde tillåtas
Reglerna säger bara "...föreställer en touringbil..." och med lite god vilja så.... Hellre fria än fälla. Karossen har betydelse och den är vad jag vet inte kännd från DHI eller liknande för övermänskliga egenskaper. Personligen har jag inga problem med den. Vi besiktar den enligt samma regler (mått o höjder) som för övriga karosser.
Som du skriver så har den inga registrerade storvinster, hade den varit "bäst" så hade Rheinard m fl använt den redan.
Jag kommer inte att ha något med toppstriden att göra i ntcc vintercup, kör inte alla race, så kände vore det into skoj med något annat?
Ser fram emot att få tävla mot den.
Camaro måtten enligt protoforms hemsida:
Att jämföras med MAzda 6GX (PF1536-30) från Protoform
Alltså samma höjd men 2 mm bredare.
Bara att köpa med andra ord. Du är välkommen att köra med den.
Läste någonstans på protoforms sida vilka karosser som passade till vad, tex inomhus körning, mycket grepp eller lite grepp. Denna camaro såldes som drifting kaross. Var själv riktigt sugen på den målad som en polisbil. Men nu blev det mazdaspeed som så många andra. Kanske som polisbil...
Jo som sagt, ingen för touring race tillverkade kaross...
men kan ju bli skoj i alla fall.
Det finns en kaross som är för touring race som ser lite mer Camaro ut, det är från tillverkaren Bitty design och heter MC10 ( http://www.bittydesign.net/officialstore/contents/en-uk/p669.html ) Den ser lite mer Camaro ut i fronten men passar in i alla reglers krav på karossen, dessutom fungerar den, och ska vara en neutral kaross.
alla dessa svåra val.......