Tja, varför finns denna? "Single colour bodies are not permitted to be raced in A-mains." Hämtat från http://ets.redrc.net/rules. Jag vet inte varifrån allt kommer som hörs, men vissa regler vill man ha typ ETS eller MSEC medan andra vill man inte ha lika....
Men föresten så tycker jag flerfärgat är snyggare. (Chansen till att köra en unik kaross ökar betydligt vilket är en fördel då vi kör utan siffror.)
ja man väljer väl vilka regler man vill ha !! men denna fyller ingen funktion i alla fall...Det förenklar ju för en nybörjare om man slipper lacka karossen i flera färger.........
Denna regel fyller funktionen att det blir lättare att skilja på bilarna åt på banan., både för andra förare och åskådare. Om du har flera bilar med samma enfärgade kaross blir det jävligt svårt för förare som mig att se om det är tex du som kommer ikapp för varvning, eller om det är någon jag slåss om placering med. Därav är det bättre med flerfägade karosser, för sannorlikheten att 2 förare har lackat lika är ganska liten.
När man varvar en förare så säger man "varvning" tydligt. Har man en speaker så löser sig detta oxå naturligt. Denna regel är nog den mest korkade jag sett!!!
Tja, varför finns denna? "Single colour bodies are not permitted to be raced in A-mains." Hämtat från http://ets.redrc.net/rules. Jag vet inte varifrån allt kommer som hörs, men vissa regler vill man ha typ ETS eller MSEC medan andra vill man inte ha lika....
Men föresten så tycker jag flerfärgat är snyggare. (Chansen till att köra en unik kaross ökar betydligt vilket är en fördel då vi kör utan siffror.)
Intressant att ni här väljer en ETS regel (Som inte ens ETS följer då dekal räknas som färg) men annars kör ni helt på era egna regler?
ja man väljer väl vilka regler man vill ha !! men denna fyller ingen funktion i alla fall...Det förenklar ju för en nybörjare om man slipper lacka karossen i flera färger.........
Denna regel fyller funktionen att det blir lättare att skilja på bilarna åt på banan., både för andra förare och åskådare. Om du har flera bilar med samma enfärgade kaross blir det jävligt svårt för förare som mig att se om det är tex du som kommer ikapp för varvning, eller om det är någon jag slåss om placering med. Därav är det bättre med flerfägade karosser, för sannorlikheten att 2 förare har lackat lika är ganska liten.
När man varvar en förare så säger man "varvning" tydligt. Har man en speaker så löser sig detta oxå naturligt. Denna regel är nog den mest korkade jag sett!!!